Sinds kort is Roos bij Quiris in dienst gekomen als HR-adviseur. In dit interview vertelt ze over haar werk en hoe ze onze klanten helpt bij het aanpakken van HR-uitdagingen.
Hoe ben je bij Quiris gekomen?
“Mijn ontmoeting met Quiris was een mooie toevalligheid. Tijdens het HR Live Event in Den Haag, waar ik als deelnemer aanwezig was namens mijn vorige werkgever, kwam ik in gesprek met Quiris. Het voelde meteen goed, en na deze dag besloot ik te solliciteren.”
Hoe zag jouw eerste periode eruit?
“Mijn start bij Quiris was zeer warm en welkom. Direct vanaf het begin mocht ik bijdragen aan belangrijke projecten, zoals het opzetten van een nieuw functiehuis bij een van onze grotere klanten. Al snel volgden nieuwe opdrachten en begon mijn agenda zich snel te vullen. Zo heb ik direct geleerd dat het belangrijk is om mijn tijd goed te verdelen over de verschillende opdrachtgevers en heldere afspraken te maken.”
Hoe ziet jouw werkweek er nu uit?
“Als HR Professional ben ik bij verschillende klanten werkzaam om de continuïteit in HR te waarborgen. Daarnaast ben ik bij Quiris intern betrokken bij diverse HR-projecten. Deze afwisseling is bijzonder waardevol, omdat ik zo veel verschillende vraagstukken voorbij zie komen en dus heel veel leer.”
Wat maakt jouw werk zo afwisselend?
“Wat mijn werk zo afwisselend maakt, is vooral de combinatie van verschillende klanten, projecten en rollen. Geen dag is hetzelfde.
Ik werk in verschillende sectoren — van woningcorporatie, een huisartsenpraktijk tot het onderwijs. Bij de ene opdrachtgever ben ik de HR-professional die de dagelijkse HR-werkzaamheden oppakt, terwijl ik bij een andere klant juist betrokken ben bij een groot project, zoals het ontwikkelen en implementeren van een compleet nieuw functiehuis. Het is zo ongelooflijk leerzaam om in zo’n projectteam mee te draaien!
“Wat mijn werk zo afwisselend maakt, zijn de verschillende klanten, projecten en rollen. Geen dag is hetzelfde.”
Naast mijn werk bij klanten, ben ik ook actief betrokken bij interne werkzaamheden binnen Quiris, omdat ik het leuk vind om samen met mijn collega’s te bouwen aan onze organisatie.
Tot slot: ik ben veel onderweg. Ik werk op locatie bij klanten, soms thuis, soms op kantoor in Ede. Dat maakt het geen standaard 9-tot-5-baan, maar juist een dynamische functie waarin ik veel vrijheid en afwisseling ervaar.”
Hoe hoop je waarde toe te voegen bij onze klanten komende tijd?
“Ik wil mijn kritische blik gebruiken om organisaties te helpen bij het optimaliseren van hun HR-processen, en hen te begeleiden in hun professionalisering. Tegelijkertijd blijf ik altijd aandacht geven aan het welzijn van de medewerkers, want ik geloof dat dit essentieel is voor het succes van zowel de medewerkers als de organisatie. Mijn doel is om een positieve werkomgeving te creëren die zorgt voor duurzame groei – zowel voor de mensen als de organisatie zelf.”
Ben je nieuwsgierig naar de talenten van Roos, of wil je weten op welke manier ze onze klanten helpt met professionaliseren of zich persoonlijk verder ontwikkelt als HR-adviseur? Ze vindt het super leuk als je een keer langs komt bij ons in de Mauritskazerne in Ede.

Roos Elegeert
HR-adviseur
06-23113667
roos@quiris.nl