Je krijgt te horen van je leidinggevende dat je best eens wat duidelijker mag zijn in de communicatie met je collega’s. Of juist dat je communicatie en feedback veel te direct is. Misschien heb je zelf besloten dat je overtuigender over wilt komen in gesprekken met collega’s of klanten.
Minder conflicten, meer plezier
Effectieve communicatie is de basis van goede samenwerking. Het helpt je dus om goed in contact te zijn en blijven met anderen, hen te overtuigen en meer invloed te krijgen in een organisatie. Bovendien, als het stokt, kan het behoorlijk in de weg staan van plezier in je werk, of zelfs leiden tot conflicten met collega’s.
In onze communicatietraining Krachtig Communiceren zien we vaak specialisten of adviseurs uit bijvoorbeeld de techniek, operatie of finance. Zij zijn verschrikkelijk goed in hun vak, maar hebben net even dat zetje nodig om effectiever te zijn in hun communicatie.
Regie in gesprekken
Deze training is een goede plek om in korte tijd de theorie te leren achter krachtige en effectieve communicatie, maar vooral ook om ermee te oefenen. Aan het einde van de training voelen deelnemers vaak dat ze meer regie hebben in hun gesprekken.
We vinden het belangrijk dat iedereen met zijn eigen ontwikkelpunten aan de slag gaat, maar soms is het lastig om direct de vinger te leggen op wat je precies wilt leren. Om daar achter te komen – en om de groep alvast een beetje te leren kennen – organiseren we voorafgaand aan de training een online bijeenkomst. Aan de hand van die sessie formuleer en verdiep je je eigen leervragen.
Op twee van de trainingsdagen oefen je met een acteur gesprekken zoals je die ook in je werk zou voeren. Op een veilige manier, dus fouten mogen worden gemaakt en er is altijd een herkansing. Andere deelnemers doen dat ook. Je leert zo niet alleen van de trainer, maar ook van elkaar.
STAP budget
De eerstvolgende training Krachtig Communiceren start op 25 mei. Ben je benieuwd of deze training past bij jou? Bel of mail ons dan. We helpen je graag verder.