Wat is beoordelen of feedback geven toch leuk!

 

Laatst vroeg een van onze klanten aan mij of ik hem als externe wilde beoordelen. Hij vroeg me daarvoor antwoord te geven op de volgende 3 vragen:

  • Hoe heb jij de samenwerking ervaren?
  • Wat vind je ‘top’ in de stijl van …?
  • Welke verbeterpunten of tips heb je voor …?

Ik vind het altijd weer een eer om iemand terug te mogen geven wat je ziet en ervaart in de samenwerking. Het geeft je de mogelijkheid om je waardering uit te spreken voor wat er goed gaat en wat je prettig vindt. Daarnaast mag je iemand een advies geven waarmee hij of zij zichzelf kan verbeteren. Beoordelen is wat mij betreft de bereidheid om echt even stil te staan bij de ander, vanuit het idee dat je een ander helpt om nóg beter te worden.

Grappig genoeg zegt een beoordeling of de feedback die je geeft vooral veel over jezelf. Het zegt iets over hoe jij naar de ander kijkt en wat jij daarin prettig vindt. Het is aan de ander of hij er wat mee doet of niet. In het meest gunstige geval raak je de juiste snaar en daar heb je dan zelf ook weer wat aan. En dat alles maakt beoordelen zo leuk!

Wil jij misschien tips of advies over hoe je een beoordeling het beste aan kunt pakken? Neem dan contact met mij op via: cecile@quiris.nl. Ik help je graag verder!

© 2021 Quiris. All Rights Reserved | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring