Coaching

Coaching bij Quiris
Wilt u dat uw medewerker effectiever gedrag op het werk laat zien? Loopt iemand steeds tegen dezelfde feedback op? Heeft een van uw medewerkers een concrete en persoonlijke ontwikkelingsvraag? Of wilt u dat zelf?

Coaching kan het antwoord op uw vraag zijn. Bij de coachingstrajecten van Quiris is de organisatie opdrachtgever en is de aanleiding voor de coaching dus bijna altijd werkgerelateerd.

Voorbeelden van concrete vragen van een gecoachte of opdrachtgever zijn:

  • Hoe bereik ik sneller en effectiever afgesproken werkresultaat?
  • Hoe kan ik energie sparen en slimmer werken?
  • Hoe krijg ik mijn werk (of een proces) effectiever georganiseerd?
  • Hoe bewaak ik mijn balans werk/privé?
  • Hoe kan ik (als leidinggevende) optimaal rendement halen uit mijn acties?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn medewerker communicatie beter uit de verf komt?
  • Hoe zorg ik ervoor dat anderen willen wat ik wil?
  • Hoe zet ik mijn uitstelgedrag om in actie?
  • Hoe kan ik mijn onzekerheid in de greep krijgen?


Hoe doen we dat?

Onze (universitair) geschoolde coaches brengen tijdens een gratis intake de vraag in kaart bij de gecoachte en de opdrachtgever (bijvoorbeeld leidinggevende, HR, P&O). Doelen en gewenste resultaten worden vooraf op schrift vastgelegd. Ook de monitoring en evaluatie van resultaten stemmen we vooraf af!

 

Vormen van coaching?
Coaching betekent feitelijk begeleiding bij persoonlijke ontwikkeling ofwel belemmeringen wegnemen en effectiever gedrag inslijpen en verankeren. Versterken wat versterkt kan worden!
Er zijn verschillende vormen coaching denkbaar, afhankelijk van uw vraag;

–          Wilt u vooral snel zichtbare verandering: kies dan voor Quick-win-coaching

–          Wilt u meer effectiviteit: kies voor PEP Coaching (Persoonlijk Effectieve Positionering)

–          Wit u uw managers persoonlijke tools aanreiken: kies voor Managementcoaching

Elke vorm van coaching kent eigen accenten. De Quiriscoaches beschikken over een groot arsenaal aan concrete en resultaatgerichte tools en coachingsmethodieken. We zetten dat in wat nodig is om de vraag te beantwoorden!

Parallel aan een trainingstraject of als de coachingsvraag alleen klankborden of ‘’onderhoud’’ betreft kunt u gebruik maken van een coachingsstrippenkaart van drie sessies tegen een gereduceerd tarief. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.

Voor een effectief coachingstraject moet je iets willen (leerwensen), iets kunnen (vaardigheden hebben), iets durven (een zetje in de rug) en iets doen (actief experimenteren).
Bij coaching is er, meer dan bij training, sprake van persoonlijk leren. Het gaat om concrete leervragen, waarbij we niet rusten voordat we goede gedragsalternatieven hebben gevonden die in de persoon verankerd kunnen worden. Daarvoor is het leggen van een verbinding tussen gedrag, vaardigheden en overtuigingen van essentieel belang.

Vaak zetten we een acteur in om gedrag in te oefenen. Kandidaten benoemen dit na afloop van het traject vaak als het ultieme omslagpunt. Ook is het mogelijk coaching te combineren met onze open inschrijvingen op het gebied van communicatie, leidinggeven, time management,assertiviteit middle management of  praktisch leidinggeven etc. Dit is vooral succesvol voor die kandidaten die leren door zowel zelf te doen als anderen te zien doen. De groepsdynamiek biedt dan herkenning en erkenning!

De coachingstrajecten bij Quiris hebben het Cedeo-predikaat voor coaching. Onze klanten beloonden ons met een 96% score op klanttevredenheid.